Curs de formació: “La por escènica. Introducció als aspectes psicofísics de la interpretació i la pràctica instrumental” a Olot el 27 de juny

La zona 8 de l’ACEM organitza el curs de formació: “La por escènica. Introducció als aspectes psicofísics de la interpretació i la pràctica instrumental”.

Lloc: Escola Municipal de Música d’Olot (Avinguda Anselm Clavé, 7, 17800 OLOT)

Horari: Dimecres 27 de juny de 17h a 20h

Objectius de la formació:

  • Fer una introducció al concepte de la por escènica i a tots els aspectes cognitius, psicològics, emocionals i físics que intervenen en aquest procés inhibidor per tal d’obrir la consciència al potencial dels recursos que tenim i que sovintdesconeixem que tenim per viure en plenitud a l’escenari.
  • Experimentar el màxim potencial dels propis recursos per tal de poder ser la millor versió d’un mateix.
  • Transformar l’estrès escènic i la por escènica en elements potenciadors.

Estructura i continguts:

  • Presentació i anàlisi dels conceptes de “por escènica” i tensió escènica. Reaccions mentals i fisiològiques.
  • Participació dels assistents a través de preguntes, suggeriments, aportacions i pròpies experiències que vulguin compartir per tal d’aprofundir a nivell més personal en els propis conflictes interns i donar eines de gestió per transformar la por escènica en emocions potenciadores.
  • Consideracions sobre les següents qüestions:

– Què és la por escènica?

– Tinc realment por escènica?

– Sóc conscient de les meves pròpies converses interiors?

– Què m’estic dient en els moments decisius?

– Com em fa sentir el que m’estic explicant? Descripció d‘emocions.

– Què em fa sentir el què m’estic explicant? Em potencia? M’inhibeix?

– Com puc saber si m’estic preparant adequadament en l’aspecte emocional per al moment de sortir a l’escenari?

– Com puc saber si m’estic preparant adequadament en l’aspecte tècnic per al moment de sortir a l’escenari?

– Sóc conscient de les meves àrees de millora tant tècniques com interpretatives?

– Tinc un bon pla de treball i entrenament personal adequat a les meves necessitats?

– Com puc fer un bon disseny personalitzat del pla de treball ?

– Tinc clars quins són els meus reptes?

– Tinc clar quins són els meus objectius?

– Els meus objectius són realistes? són assolibles? són tòxics?

– Com puc empoderar-me per assolir els meus reptes?

– Com a professor, com puc ajudar als meus alumnes a superar la por escènica? Com puc ajudar-los en la preparació psicològica?

– Com a professor, sóc conscient del que transmeto als meus alumnes en relació a la por escènica?

– Com a professor, què estic ensenyant? que estic vivint?

– Com a professor, com cuido de l’autoconfiança i l’autoestima dels meus alumnes per vèncer la por escènica?

– Com a professor, com els estic ajudant a preparar-se? Sóc un bon exemple?

– Com incentivar i motivar als alumnes a tocar en públic?

– Quin format han de tenir els recitals dels estudiants per ajudar-los en el seu procés de formació?

– Altres consideracions a tractar a proposta dels assistents.

A qui va dirigit?

  • A professors de música que volen ajudar als seus alumnes a vèncer la por escènica.
  • A totes aquelles persones que viuen en l’escenari i que la seva activitat els suposa un estrès afegit que els limita el ple desenvolupament de la seves habilitats i potencials.
  • A tots aquells artistes que la pressió i tensió de l’escenari no els permet manifestar la millor versió d’ells mateixos.
  • A tots aquells que es preparen per viure l’escenari.

Inscripcions: escolademusica@olot.cat

Preu: 15€ / 10€ socis ACEM

 

 

Compartir a:

ALTRES NOTÍCIES

El Cantaxics 2026 ja és en marxa. Aquesta setmana hem realitzat la gravació de les músiques de la nova cantata, L’embolic de les Festes, a les instal·lacions de l’ESMUC, gràcies…

09/12/25
ACEM

La FCEC – Federació Catalana d’Entitats Corals organitza una nova edició del Curs d’Estiu de Direcció Coral, que tindrà lloc del 7 al 10 de juliol de 2026 a Barcelona….

05/12/25
Notícies

Els dies 21 i 22 de febrer de 2026 se celebrarà el V Congrés de Pedagogia Musical de Catalunya al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, enguany amb el títol:…

05/12/25
Notícies

Formadora: Elena O’Callaghan i DuchData: 23 de gener de 2026Lloc: Online (plataforma Zoom)Horari: de 10:00 a 13:00 (3 hores)Places: 30Preu: 20€ per professorat d’escoles ACEM i alumnes ESMUC / Jam…

03/12/25
Notícies

Formador: Josep Ll. Zaragozà MuñozData: 31 de gener de 2026Lloc: ESMUC, BarcelonaHorari: de 10:00 a 14:00 i de 15:30 a 19:30 (8 hores)Places: 30Preu: 55€ per professorat d’escoles ACEM i…

03/12/25
Notícies

Us recordem que el divendres 6 de març de 2026 a les 10:00 h tindrà lloc l’Assemblea General de socis de l’ACEM a Barcelona. Un dels punts destacats serà la…

03/12/25
Notícies

L’Escola de Música de l’Alt Penedès (EMAP) ha obert la Borsa de Professorat per a cobrir substitucions i noves places durant el curs 2026-2027. Aquesta és una oportunitat per a…

27/11/25
Notícies

Avui representants de l’ACEM han assistit avui a la jornada “Els malestars de la cultura. Reptes i oportunitats per a la millora del treball cultural”, celebrada al Citilab de Cornellà…

25/11/25
Notícies

Newsletter

Vull rebre el butlletí mensual amb notícies sobre educació musical

INFORMACIÓ BÀSICA DE PROTECCIÓ DE DADES:
Responsable del tractament: ACEM Associació Catalana d’Escoles de Música
Finalitat del tractament: Gestionar les consultes plantejades i l’enviament de newsletters, comunicacions comercials i promocions.
Legitimació del tractament: Interès legítim i consentiment de l’interessat/da.
Conservació de les dades: Es conservaran mentre hi hagi un interès mutu o durant el temps necessari per al compliment de les obligacions legals.
Destinataris: Prestadors de servei o col·laboradors.
Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les dades i la limitació o oposició al tractament. Dades de contacte per exercir els vostres drets: acem@acem.cat
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional a la nostra Política de Privadesa.