Curs “Puc fer-ho millor!”: Quan els objectius d’aprenentatge pertanyen a l’alumne

Formadors:
Begonya Folch
Data:
15-06-2022
Lloc:
Espai Foier de l’Auditori dels Costals de Castellbisbal
Horari:
9.30h a 13.30h
Durada:
4h
Preu:
30€ profesorat escoles ACEM i alumnes Esmuc i Jam Session / 50€ no socis ni alumnes Esmuc o Jam Session
Inscripció:
al web de music.cat

Formador: Begonya Folch
Tipus de curs: presencial
Data: Dimecres 15 de juny
Horari: 9.30h a 13.30h
Lloc: Espai Foier de l’Auditori dels Costals de Castellbisbal
Durada: 4h
Preu: 30€ profesorat escoles ACEM i alumnes Esmuc i Jam Session / 50€ no socis ni alumnes Esmuc o Jam Session

Inscripció: al web de music.cat

Descripció del curs:

Quins contextos d’aprenentatge promouen l’aprenentatge profund? I què és exactament “aprenentatge profund”? Com influeix la conversa i la discussió, amb vocabulari acadèmic, en la nostra habilitat metacognitiva? I això, per què és important?

Comprensió, compromís, motivació, creences, consciència del fet d’aprendre, tots aquests aspectes tenen una importància cabdal, pel que fa a aprenentatge profund, perquè tenen valor de diagnòstic per al professorat. Tanmateix, són invisibles i es fa molt difícil veure la relació entre les nostres pràctiques i les condicions favorables per promoure aquests intangibles.

Arreu del món els sistemes educatius s’enfronten a una transformació profunda del propòsit de l’educació, perquè les societats canvien, s’enfronten a nous reptes, i les persones hem d’adaptar-nos i hem de desenvolupar noves habilitats.

La magnitud del repte és equiparable al gran desenvolupament de la ciència cognitiva, la psicologia i la recerca. I el gran problema de la recerca és que no arriba a les escoles i tampoc als responsables de les polítiques educatives. Es diria que la recerca alimenta la recerca. Però hi ha excepcions magnífiques que ens cal aprofitar, moltes publicacions amb propòsit d’arribar a famílies i educadors, i molta experiència d’altres docents al nostre abast. És per això que pels docents és tan important l’aprenentatge professional: aprendre, llegir, debatre, aprendre amb altres i aprendre per poder donar resposta a les necessitats d’aprenentatge dels nostres alumnes. Perquè, si l’educació és un dret, l’èxit educatiu també ho és, i hi ha contextos que el promouen, i d’altres que no. Fer-nos conscients de les nostres pràctiques exigeix preguntar als alumnes, conversar amb altres docents, indagar en els intangibles i aprendre.

Begonya Folch:
Professora d’Ensenyament Secundari i formadora del Departament d’Ensenyament, ocupada en la transformació del sistema educatiu i en recerca constant sobre innovació educativa i sobre el binomi art i educació. Ha estat docent en tots els nivells educatius, des de l’Educació Infantil fins a la Universitat.

 

 

Compartir a:

ALTRES CURSOS

Elena O'Callaghan i Duch

PROGRAMA DEL CURS – Entendre i contextualitzar les diferents necessitats educatives que poden aparèixer a l’aula (com el TDAH i altres dificultats cognitives o emocionals). – Sensibilitzar-se envers la diversitat de l’alumnat, desenvolupant una mirada

Durada: 3 hores
Inici: 23 gen. 2026
Fins: 23 gen. 2026
Lloc: Online (Plataforma Zoom)
Josep Ll. Zaragozà Muñoz

PROGRAMA DEL CURS Aquest curs està adreçat als docents que formen part dels equips directius d’escoles de música. Té com a objectiu presentar la implementació del model pedagògic competencial en l’àmbit musical, seguint el marc

Durada: 8 hores
Inici: 31 gen. 2026
Fins: 31 gen. 2026
Lloc: ESMUC (Barcelona)
Elena O'Callaghan i Duch

PROGRAMA DEL CURS – Integrar competències emocionals per afavorir una gestió positiva dels comportaments i de la convivència a les aules de música. – Aprendre a desenvolupar estratègies psicopedagògiques per crear vincles afectius que afavoreixin

Durada: 8 hores
Inici: 21 febr. 2026
Fins: 21 febr. 2026
Lloc: Barcelona (Seu ACEM)
Xavier Puig Ortiz

PROGRAMA DEL CURS – Reflexió sobre la tasca i les particularitats de la direcció instrumental. – Tècniques de preparació i estudi del repertori. – Anàlisi interpretativa del repertori. – Fonaments de la tècnica de direcció.

Durada: 8 hores
Inici: 14 març 2026
Fins: 14 març 2026
Lloc: EMM Berga

Newsletter

Vull rebre el butlletí mensual amb notícies sobre educació musical

INFORMACIÓ BÀSICA DE PROTECCIÓ DE DADES:
Responsable del tractament: ACEM Associació Catalana d’Escoles de Música
Finalitat del tractament: Gestionar les consultes plantejades i l’enviament de newsletters, comunicacions comercials i promocions.
Legitimació del tractament: Interès legítim i consentiment de l’interessat/da.
Conservació de les dades: Es conservaran mentre hi hagi un interès mutu o durant el temps necessari per al compliment de les obligacions legals.
Destinataris: Prestadors de servei o col·laboradors.
Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les dades i la limitació o oposició al tractament. Dades de contacte per exercir els vostres drets: acem@acem.cat
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional a la nostra Política de Privadesa.