Després del gran èxit a l’estrena de Manresa, el Cantaxics 2026 continua la seva ruta territorial. Aquest dissabte 18 d’abril, el Teatre Municipal de Balaguer es convertirà en l’epicentre de la música d’escola de les terres de Lleida i el Pirineu, amb l’arribada de la Berta Fumera i l’Orquestrina Trama.
En aquesta ocasió, uns 250 alumnes d’escoles de música de la zona 4 de l’ACEM, Terres de Ponent, pujaran a l’escenari per interpretar la cantata escrita per Manel Justícia. Es preveu una gran afluència, amb una expectativa de 600 persones entre el públic, que ompliran les grades del teatre per gaudir d’aquest projecte coral de l’ACEM.
Horaris i Escoles de Música participants L’espectacle s’ha dividit en dues sessions per garantir que tothom pugui gaudir de l’experiència: Sessió de les 12:00 h i de les 17:00 h.
Hi participaran les escoles de Balaguer, Tremp, Linyola, Sant Guim de Freixenet, l’Escola Itinerant de Música i Dansa del Pallars, Agramunt, Bellpuig, les Garrigues i Mollerussa.
Amb aquesta parada a Balaguer, el Cantaxics referma el seu caràcter vertebrador, unint territoris i escoles a través d’una aventura plena de tradició i cultura popular.