Curs “Improvisar per aprendre música” de Quico Pugès

Formador: Quico Pugès
Tipus de curs: presencial
Data: Dissabte 4 de febrer de 2023
Horari: 10.00 h a 14.00 h i de 16.00 h a 20.00 h
Lloc: EMM Linyola (Edifici Municipal Cal Formiguera, Carrer Major, 1, 25240 Linyola, Lleida)
Durada: 8h
Preu: 55€ profesorat escoles ACEM i alumnes ESMUC i Jam Session / 90€ no socis 

Inscripció: al web de music.cat
Data límit inscripció: 27 de gener 2023

Fer música amb l’instrument sense utilitzar una partitura, atrevir-se a tocar una melodia inventada per un mateix, acompanyar a una altra persona que està tocant, aprendre una melodia de memòria des de l’escolta, improvisar sobre una roda d’acords o tocar de forma grupal són situacions molt comunes on ens podem trobar com a músics.

El curs pretén agafar algunes d’aquestes situacions i entendre-les com a espais perquè els participants puguin reforçar els seus aprenentatges de l’aula.

Quico Pugès

Violoncel·lista i pedagog format a l’ESMUC. Els seus interessos en altres estils musicals i en la seva manera d’ensenyar-los el porten a tenir contacte amb CMDL (Centre des musiques Didier Lockwood), Mustradem (Musiques Traditionnelles de Demain), Crisol de cuerda amb Natalie Haas i Alasdair Fraiser, Cello creative workshops amb Eugene Friesen, així com a estudiar alguns graus dels mètodes Willems i Suzuki.

És professor d’improvisació i/o acompanyament i col·labora a l’assignatura de didàctica de l’instrument de l’ESMUC. Participa en projectes de creació musical amb persones amb diversitat funcional, treballa com a professor de violoncel i és l’autor del CD i llibre «Tangram, violoncel a peces» per la comprensió del cello des de perspectives diferents de la música clàssica. Com a intèrpret, ha estat membre del quartet Brossa de corda des de l’any 2010 fins al 2017 i a l’espectacle “Somnis de sorra” de la Companyia Ytuquepintas.
Categories: Formació ACEM, Formació ACEM, Notícies, Notícies ACEM, Notícies del Sector, Notícies Formació Professorat i Equips Directius, Notícies socisEtiquetes: , , , ,