Curs: “Tu ets el teu instrument” amb Margarida Olivé a l’ESMUC

Un taller per a professionals de la música basat en el Mètode Feldenkrais i l’educació coporal integrativa.

Data: 30 de setembre de 2023
Formadora: Margarida Olivé
Horari: De 9:30 h a 13:30 h 
Data límit per inscriure’s: 28/09/2023
Lloc: ESMUC (C/ de Padilla, 155 Barcelona)
Preu: 30 € (socis i alumnat d’ESMUC i JAM SESSION), 55 € (no socis)
Enllaç d’inscripció: music.cat

Taller experiencial i pràctic de 4 hores per descobrir com els principis del Mètode Feldenkrais i l’educació corporal et poden ajudar a cultivar una relació encara més sana, plaent i agradable amb el teu propi cos i el teu instrument en la pràctica musical.

Es tracta d’un taller per connectar amb la facilitat i el plaer de moure’ns amb escolta i atenció, respectant i reconeixent els nostres límits i deixant-nos sorprendre per la intel·ligència orgànica del nostre cos. Quan despertem aquesta sensibilitat i la cultivem, la nostra pràctica musical es torna més conscient, cuidada i eficient, amb la qual cosa podem evitar lesions innecesàries i adquirir hàbits més saludables a l’hora de tocar. 

Aquest taller és una introducció al Mètode Feldenkrais® d’educació somàtica dissenyada específicament per a músics i docents de diferents especialitats instrumentals. A través de seqüències de moviment pensades per a millorar l’ús que fem del nostre cos i de la nostra ment i d’altres dinàmiques sensorials i creatives, s’aniran integrant de forma experiencial els principis que ens ajuden a cultivar una pràctica sana, eficient i agradable – tant per a nosaltres com per als nostres alumnes. Aquest mètode d’aprenentatge somàtic es presenta enmarcat dins d’una aproximació integrativa, ja que en ella contemplem les diferents dimensions de la persona i ens basem en investigacions actuals sobre el cervell i el cos humà.

Com a músics, necessitem desenvolupar pràctiques i hàbits saludables que ens ens ajudin a optimitzar el nostre rendiment, tocant en plena forma, i que a la vegada ens redueixin la possibilitat de patir lesions i impediments físics, mentals i emocionals. Aquest mètode proveeix un context d’aprenentatge on desenvolupar de manera respectuosa i agradable una major consciència i coneixement d’un mateix, per després integrar-lo en la pràctica de la música i potenciar així la nostra expressió artística i una relació positiva amb el propi instrument.

Mes informació a https://www.margaridaolive.com/ets-el-teu-instrument

Margarida Olivé

Margarida Olivé és violinista, professora d’educació corporal i coach per a músics, i professional acreditada del Mètode Feldenkrais per la Euro-TAB. El disseny d’aquest taller s’inspira en el seu bagatge personal com a músic i professora de violí i es recolza en àmplia formació interdisciplinar de màster i posgrau en els camps de la psicologia de la música, la neurosciència i psicobiologia humana, el coaching, i la pedagogia somàtica, juntament amb l’experiència professional com a docent d’educació corporal en els Conservatoris de Música de Reus i Tarragona i acompanyant diferents col·lectius de músics durant els últims vuit anys.

Graduada en el Conservatori Superior de Música del Liceu, ha participat en nombrosos festivals, cursos i agrupacions orquestrals, desenvolupant una variada trajectòria artística que l’ha dut a actuar arreu del territori nacional així com a Holanda, Alemanya, Suïssa i el Regne Unit.  Ha sigut guardonada en diversos concursos nacionals de música de cambra sent membre del Trio Sehnsucht i del Sextet Crisol i ha participat en la grabació de cinc discs de música, formant part del Jessop Haydn Ensemble, del grup Evoéh i del Quartet Zamak. Amb una extensa labor docent, ha format part de diversos projectes educatius musicals com a professora de violí i coordinadora pedagògica. De formació originàriament clàssica, la seva interpretació s’ha anat expandint cap a altres estils musicals més contemporanis i basats en la improvisació. Actualment, investiga i aprofundeix en el valor terapèutic de la música a través de la creació pròpia i col·laborativa, així com en el camp de la musicoteràpia de la veu i el so. La seva intenció és transmetre una visió creativa, amable i alegre de l’estudi i la pràctica instrumental, on cada músic pugui trobar el seu camí únic i personal d’expressió i satisfacció plena. 

www.margaridaolive.com

Compartir a:

ALTRES CURSOS

Melissa Mercadal

PRESENTACIÓ DEL CURS Aquest primer bloc teòric ofereix el marc de referència conceptual necessari per entendre la diversitat a l’aula de música. L’objectiu és construir una base teòrica sòlida que prepari el professorat per a

Durada: 3 hores
Inici: 23 oct. 2026
Fins: 23 oct. 2026
Lloc: Plataforma Zoom
Diego Pellegrino

PROGRAMA DEL CURS Tema 1. Pressupost  1.1. Conceptes bàsics de la gestió pressupostària  1.2. Estructura del pressupost 1.3. El cicle pressupostari  1.3 Planificació i aprovació del pressupost  1.4. Pròrroga pressupostària  Tema 2. Execució del pressupost 

Durada: 6 hores
Inici: 12 nov. 2026
Fins: 13 nov. 2026
Lloc: Plataforma Zoom
Melissa Mercadal

PRESENTACIÓ DEL CURS Aquest taller presencial ofereix eines pràctiques per treballar la diversitat a l’escola de música. Mitjançant dues sessions interconnectades, el professorat s’endinsarà en l’ús d’eines metodològiques de la musicoteràpia i el disseny d’adaptacions

Durada: 8 hores
Inici: 20 nov. 2026
Fins: 29 gen. 2027
Lloc: Barcelona
Anna Roig Dolz

PROGRAMA DEL CURS Parlarem de com la música i el so ens acompanyen ja des d’abans de néixer, de com ens hi relacionem en els primers anys de vida i de com podem potenciar aquest

Durada: 8 hores
Inici: 28 nov. 2026
Fins: 28 nov. 2026
Lloc: EMMO (Olot)
Diego Pellegrino

PROGRAMA DEL CURS Tema 1. Gestió del recursos humans  1.1. La funció pública 1.2. L’estatut bàsica de l’empleat públic  1.3. El personal al servei de les administracions públiques: classes de personal  1.4. Instruments de gestió

Durada: 6 hores
Inici: 21 gen. 2027
Fins: 22 gen. 2027
Lloc: Plataforma Zoom
Carla Azanuy

PROGRAMA DEL CURS Què entenem quan parlem de “projecte comunitari”? Quins són els elements que es posen en joc a l’hora de dissenyar-los? Quins recursos didàctics i metodològics podem utilitzar per garantir un bon desenvolupament

Durada: 8 hores
Inici: 13 febr. 2027
Fins: 13 febr. 2027
Lloc: El Prat de Llobregat - L'Escola d'Arts en Viu
Cori Casanova i Mariona Fernández

PRESENTACIÓ DEL CURS Aquesta formació oferirà una visió global sobre el funcionament i el creixement de la veu infantil en comparació amb la de l’adult, aportant les claus per identificar a temps símptomes d’alerta i

Durada: 8 hores
Inici: 13 març 2027
Fins: 13 març 2027
Lloc: Sabadell

Newsletter

Vull rebre el butlletí mensual amb notícies sobre educació musical

INFORMACIÓ BÀSICA DE PROTECCIÓ DE DADES:
Responsable del tractament: ACEM Associació Catalana d’Escoles de Música
Finalitat del tractament: Gestionar les consultes plantejades i l’enviament de newsletters, comunicacions comercials i promocions.
Legitimació del tractament: Interès legítim i consentiment de l’interessat/da.
Conservació de les dades: Es conservaran mentre hi hagi un interès mutu o durant el temps necessari per al compliment de les obligacions legals.
Destinataris: Prestadors de servei o col·laboradors.
Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les dades i la limitació o oposició al tractament. Dades de contacte per exercir els vostres drets: acem@acem.cat
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional a la nostra Política de Privadesa.