El Cantaxics es reinventa enguany amb una gravació que es projecta a onze poblacions

Aquest any no hi haurà format multitudinari del Cantaxics, la cantata infantil de la Catalunya Central, que aglutinava un miler d’alumnes de 3 a 8 anys en tres torns al Kursaal.

La pandèmia ha provocat que l’Associació Catalana d’Escoles de Música (ACEM) busqués alternatives per no renunciar a la feina feta a les escoles. Així, la solució ha estat gravar la cantata, titulada El somriure de la princesa, creada novament per Manel Justícia, i cedir-la als centres per a la seva projecció.

En total, entre divendres i el 13 de juny, onze espais, de Callús (divendres), Vacarisses, Cardona, Sallent, Sant Joan, Viladecavalls, Abrera i Olesa (avui), Fonollosa i la Seu (demà), Berga (dimarts) i Sant Vicenç (diumenge 13), podran veure una història que tracta sobre el que realment fa feliços els infants.

Com en les darreres vuit cantates, El somriure de la princesa també té un llibre-CD editat amb Zenobita i que signen Lluís González (compositor), Manel Justícia (autor del conte i de les lletres de les cançons) i l’il·lustrador Edu Sisquella. El CD inclou la cantata en cinc actes, set cançons i una represa, amb la col·laboració del Grup de Cant Coral de l’Escola Municipal de Música d’Olesa.

La gravació, en format videoclip pel que fa a les parts musicals i de sitcom per a les teatrals, es va fer per Setmana Santa a l’Espai Cultural Fàbrica Vella de Sallent.

 

 

Compartir a:

ALTRES ACTIVITATS

Ja us podeu inscriure al curs “Direcció orquestral a l’escola de música”, que tindrà lloc el 14 de març de 2026 a l’EMM Berga, amb Xavier Puig Ortiz com a formador. El curs té una durada de 8 hores (de 10:00 a 14:00 i de 15:30 a 19:30) i està

14 març 2026
fins 14 març 2026
Berga

El proper dissabte 14 de març de 2026, l’Auditori Eduard Toldrà de Vilanova i la Geltrú acollirà la Trobada d’oboès, una jornada destinada a l’alumnat de diverses escoles de música de tot Catalunya. L’activitat, organitzada per la Zona 7 de l’ACEM (Garraf, Anoia, Penedès), permetrà als participants compartir pràctica instrumental,

14 març 2026
fins 14 març 2026
Vilanova i la Geltrú

El pròxim 15 de març, Sallent acollirà la 9a Trobada de Guitarres de la Catalunya Central, una jornada organitzada per escoles de música de l’ACEM que reunirà alumnat de diverses escoles del territori per compartir música i experiència al voltant de la guitarra. L’activitat comptarà amb la participació d’alumnat de

15 març 2026
fins 15 març 2026
Sallent

L’ACEM ja ha posat en marxa la nova edició de la Cantaxics, la cantata adreçada a l’alumnat de 3 a 8 anys de les escoles de música. Enguany, el projecte es presenta amb algunes novetats destacades: per primer cop, la Cantaxics s’estrenarà en quatre zones diferents del territori català, amb

12 abr. 2026
fins 10 maig 2026
Manresa, Balaguer, Taradell i Tarragona

Newsletter

Vull rebre el butlletí mensual amb notícies sobre educació musical

INFORMACIÓ BÀSICA DE PROTECCIÓ DE DADES:
Responsable del tractament: ACEM Associació Catalana d’Escoles de Música
Finalitat del tractament: Gestionar les consultes plantejades i l’enviament de newsletters, comunicacions comercials i promocions.
Legitimació del tractament: Interès legítim i consentiment de l’interessat/da.
Conservació de les dades: Es conservaran mentre hi hagi un interès mutu o durant el temps necessari per al compliment de les obligacions legals.
Destinataris: Prestadors de servei o col·laboradors.
Drets: Dret a retirar el consentiment en qualsevol moment. Dret d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les dades i la limitació o oposició al tractament. Dades de contacte per exercir els vostres drets: acem@acem.cat
Informació addicional: Podeu consultar la informació addicional a la nostra Política de Privadesa.