L’ACEM ja ha posat en marxa la nova edició de la Cantaxics, la cantata adreçada a l’alumnat de 3 a 8 anys de les escoles de música. Enguany, el projecte es presenta amb algunes novetats destacades: per primer cop, la Cantaxics s’estrenarà en quatre zones diferents del territori català, amb la participació d’un total d’uns 1.800 infants i més de 5.000 assistents de públic.
Les representacions tindran lloc a:
- 12 d’abril al Teatre Kursaal de Manresa, amb les escoles de música de la Catalunya Central.
- 18 d’abril al Teatre Municipal de Balaguer, amb les escoles de la província de Lleida.
- 19 d’abril al Centre Cultural Can Costa de Taradell, amb les escoles de la Garrotxa, Lluçanès, Osona i el Ripollès.
- 10 de maig, amb les escoles de la zona del Camp de Tarragona.
Aquest any, el títol de la cantata és “L’embolic de les festes”, una història que posa en valor les festes i tradicions catalanes, algunes més conegudes i altres més locals, però totes igualment representatives de la nostra cultura. Entre els protagonistes hi trobem figures ben emblemàtiques com el Rei Carnestoltes, la Castanyera, els Pastorets, els Reis d’Orient o la revetlla de Sant Joan.
Per primera vegada, la composició musical va a càrrec d’una agrupació, i no d’un sol compositor: l’Orquestrina Trama, un grup de música tradicional del Pirineu que combina sonoritats d’arrel amb energia i frescor. El conte i les lletres són, com és habitual, obra de Manel Justícia, creador de moltes de les edicions anteriors del Cantaxics, mentre que les il·lustracions aniran a càrrec de Mar Hurtado Pairés, escriptora i il·lustradora barcelonina apassionada per la natura.
A través d’aquesta proposta, l’ACEM vol destacar la importància de preservar i transmetre les nostres festes i músiques tradicionals a les noves generacions, posant en valor el patrimoni cultural català a través del llenguatge universal de la música.
Com en cada edició, la cantata comptarà amb la publicació d’un conte il·lustrat amb les cançons, partitures i material didàctic, que es posarà a la venda el dia de l’estrena a les diferents localitats participants.